🔴رسانههای تبلیغاتی در سراسر دنیا به شدت تغییر کرده و اکثر تبلیغات از رسانههایی مثل تلویزیون، روزنامه، بیلبورد و سایر رسانههای سنتی به سمت «رسانههای فضای مجازی» حرکت کردهاند.
🟢در ادامه روندهای حاکم بر تبلیغات در فضای مجازی را با هم مرور میکنیم:
🟦رواج اینفلوئنسر مارکتینگ
کمپینهای بازاریابی و تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها در حال افزایش است، از طرفی اعتماد مشتریان به این کمپینها هم در حال کاهش است. به همین دلیل، کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر به سمت برنامههای «دوستانتان را معرفی کنید» حرکت میکند. «تبلیغ به وسیله سلبریتیها» که در آن واضح است شرکت به فرد مشهور پول پرداخت کرده، کم کم جایشان را به «تبلیغات پنهان توسط اینفلوئنسرهای متخصص» میدهد. اینفلوئنسرهای متخصص، افرادی غیرمشهور هستند که در یک زمینه خاص مثل آشپزی، کتابخوانی، دکوراسیون و غیره متخصص هستند و فیلمها و پستهایی را در زمینه تخصصیشان منتشر میکنند.
🟫رواج تبلیغات شخصیشده
از چند سال پیش، ارسال تبلیغات کاملا شخصیشده به مشتریان بسیار رواج یافته است. تبلیغات شخصیشده، تبلیغاتی هستند که بر اساس مشخصات و نیازهای یک مشتری خاص، طراحی و ارسال میشوند. سادهترین نوع این تبلیغات، ایمیلهای تبلیغاتی است که با نام مشتری شروع میشوند. در حقیقت، شرکتها سعی میکنند با تحلیل خرید قبلی مشتریانشان، تبلیغ ویژهای را برای هر مشتری ارسال کنند.
🟧کاهش تبلیغات مزاحم
امروزه بسیاری از وبسایتها و شبکههای اجتماعی پر از تبلیغاتی است که مزاحم خواننده یا کاربر است. شرکتها به مرور سعی میکنند این قبیل تبلیغات را کاهش دهند و به جای آن روی تبلیغات «محتوا محور» تمرکز کنند. در تبلیغات محتوا محور، شرکتها سعی میکنند پیام تبلیغاتیشان را در قالب یک محتوای آموزنده مثل اینفوگرافیک، پادکست، موشن گرافیک و غیره ارسال کنند یا از این قبیل محتواهای آموزشی و حتی سرگرمکننده حمایت کنند.
🟡افزایش محتواهای مشتری ساخته
استفاده از محتواهای مشتری ساخته در حال اوج گیری است. شرکتها سعی میکنند طرفداران و فالوورهایشان در شبکههای اجتماعی را با کمک ایدههای خلاقانه به تولید محتوا با حضور برند یا محصولاتشان و انتشار آن محتواها در شبکههای اجتماعی تشویق کنند. فقط یادتان باشد، ایدهتان برای این کار باید خیلی خلاقانه و جذاب باشد، در غیر این صورت مشتری حاضر به چنین کاری نمیشود.
🟪گسترش استفاده از اپها و بازیهای موبایلی
شرکتهای مدرن سعی میکنند برای تسهیل دسترسی مشتریانشان از اپلیکیشنهای موبایلی استفاده کنند. سعی کنید یک اپلیکیشن اختصاصی برای برند یا محصولتان طراحی کنید. می توانید بر اساس منافع و مزایای محصول یا خدمتتان بازی های موبایلی بسازید.
⬛رواج بازاریابی محلی
کمپینهای بازاریابی محلی، کمپینهایی هستند که در آن شرکتها سعی میکنند با اجرای یک برنامه کوچک ولی جذاب در یک منطقه محدود مثلا در یک خیابان یا مرکز خرید، مشتریان را به گرفتن عکس و فیلم از کمپینشان و انتشار آن در فضاهای مجازی تشویق کنند.
⬜رواج فناوریهای نوین
امروزه استفاده از فناوریهای نوین برای ارتباط بهتر با مشتریان و سورپرایز کردن آنها بسیار رواج یافته است.
برچسبها: ایمان خسروی





