🔴برایان تریسی در کتاب ارزشمند خود به نام «۱۰۰ قانون موفقیت در تجارت» مینویسد:
قانون کهنگی که یکی از مهمترین قوانین موفقیت در تجارت است، به ما میگوید: همه چیز، از جمله محصولات، خدمات، برنامهها، استراتژیها، کمپینها، مهارتها و غیره ما با گذشت زمان کهنه میشوند و نمیتوانیم با اتکای به آنها کسب و کارمان را ادامه بدهیم.
🟢بر اساس قانون کهنگی، مهمترین خطایی که یک شرکت مرتکب میشود، سازگار نشدن با تغییرات بازار، رقبا و مشتریانش است.
🔵در حقیقت، شرکتهایی که به جای سازگار شدن با تغییرات بازار، با این تغییرات مبارزه میکنند، در نهایت هم منابعشان را در این مبارزه از دست میدهند و هم در نهایت شکست میخورند.
🟤آن روی سکۀ قانون کهنگی، قانون بهبود مستمر است که به ما تاکید میکند برای موفقیت در کسب و کار باید پیوسته به نوآوری و بهبود شرایط شرکتمان پایبند باشیم، حتی اگر وضع فعلی شرکتمان بسیار بسیار خوب است.
🟠به بیان دیگر، قانون بهبود مستمر به ما یادآوری میکند که: فرقی ندارد در چه شرایطی هستید، آیا وضع بازار و اقتصاد خوب است یا بد. همیشه باید در حال نوآوری و بهبود وضعیت شرکتتان باشید، نه این که منتظر بمانید تا وقتی وضع شرکت خراب شد، سراغ بهبود بروید.
🟡برای درک بهتر این قانون، این گفتگو با والت دیزنی را همیشه به یاد داشته باشید. از او پرسیدند: نگران نیستید دیگران از روی کارهای شما کپیبرداری کنند؟
🟣والت دیزنی پاسخ داد: «اصلاً نگران نیستم، چون ما سریعتر از هر شرکت دیگری ایدههای جدیدمان را عرضه میکنیم».
---------
برچسبها: ایمان خسروی





