ایمان خسروی

در این وبلاگ به بعضی از فعالیتهای سیاسی،فرهنگی وکاری ایمان خسروی پرداخته میشود.شماره تماس09128533532

از جایگاه‌یابی مجدد غافل نشوید.

ایمان خسروی
ایمان خسروی در این وبلاگ به بعضی از فعالیتهای سیاسی،فرهنگی وکاری ایمان خسروی پرداخته میشود.شماره تماس09128533532

از جایگاه‌یابی مجدد غافل نشوید.

🔴جیم بلیت در کتاب خود به نام «۱۰۰ ایده بزرگ بازاریابی» می‌نویسد:

گاهی اوقات، برندمان را در بازارهای هدفی جایگاه‌یابی می‌کنیم که یا جذابیت‌شان را از دست داده‌اند، یا نسبت به بازارهای هدف دیگر، جذابیت کمتری دارند. در این شرایط، برند به خوبی عمل می‌کند و مشکلی ندارد ولی می‌تواند بهتر هم عمل کند، اگر جایگاه آن را تغییر بدهیم.

🟢جایگاه‌یابی مجدد به این معناست که برند را در بخش دیگری از ذهن مشتریان تثبیت می‌کنیم. به عبارت دیگر، با جایگاه‌یابی مجدد، طرز تفکر و برداشت مشتریان از برندمان را تغییر می‌دهیم.

🔵برای مثال، لوکوزِید یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای عرضه‌کنندۀ نوشیدنی‌های گازدار حاوی گلوکُز در اروپاست که در ابتدا به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای دوران نقاهت بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج به بازار آمد.

🟤گلوکُز موجود در این نوشیدنی، سطح انرژی بدن را خیلی سریع افزایش می‌دهد و سیستم گوارشی انسان را تقویت می‌کند. این نوشیدنی به دلیل برگرداندن اشتهای بیمارانی که دوران نقاهت‌شان را طی می‌کردند، به سرعت محبوب و به یک برند قوی تبدیل شد.

🟠اما در اواخر دهۀ ۱۹۹۰، شرایط کم کم تغییر کرد و تعداد افراد سالم بسیار بیشتر از تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های سخت شد. در حقیقت، پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزۀ درمان و مراقبت‌های پس از درمان، به این معنا بود که بازار هدف لوکوزِید در حال کوچک شدن است.

🟡به طور هم‌زمان، تمایل افراد به ورزش کردن نیز در حال افزایش بود و مردم، وقت بیشتری را به ورزش اختصاص می‌دادند.

🟣برای همین، لوکوزِید تصمیم گرفت بازار هدف و جایگاهش در آن را تغییر بدهد. برای این منظور، شرکت یک سری تبلیغ جدید را شروع کرد که در آن، یک تیم ورزشی نمایش داده می‌شد که برای تقویت عملکردشان، لوکوزِید می‌نوشیدند.

⚫شرکت همچنین برای تبدیل شدن به نوشیدنی محبوب ورزشکاران، تصمیم گرفت اندازۀ بسته‌بندی‌هایش را کوچک‌تر کند تا ورزشکار بتواند آن را یک دستی بنوشد.

⚪لوکوزِید همچنین شبکه‌های توزیعش را هم تغییر داد و محصولش را بیشتر در ماشین‌های خودکار فروش و دکه‌های داخل باشگاه‌های ورزشی توزیع کرد.

🔴این کارها به شرکت کمک کرده تا جایگاهش را به طور کامل تغییر بدهد، فروشش را چند برابر کند و از همه مهم‌تر، وارد بازاری بشود که مطمئن است تا سال‌های سال، یک بازار جذاب و رو به رشد باقی می‌ماند.


برچسب‌ها: ایمان خسروی

تاريخ : جمعه بیستم بهمن ۱۴۰۲ | 10:8 | نویسنده : ایمان خسروی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.