🔴کوین هوگان در کتاب خود به نام «۵۳ اصل متقاعدسازی» مینویسد:
تکنیک تصویر قالبی یکی از تکنیکهای پرکاربرد در متقاعدسازی از طریق پروپاگانداست. در این تکنیک، مخالفان را در قالب یک کلیشۀ نامطلوب قرار میدهند و به جای نام آنها، از آن کلیشه استفاده میکنند.
🟢برای مثال، سیاستمداری را در نظر بگیرید که مخالفان خود را با عناوینی مانند عامل بدبختی، بیلیاقت و غیره خطاب میکند و او را در این کلیشهها قرار میدهد.
🔵از طرف دیگر، طرفداران و گروه خود را در قالب کلیشههای مثبت قرار میدهند و باز هم به جای نام آنها، از آن کلیشه استفاده میکنند.
🟤برای مثال، هیتلر همواره ژرمنها را با عنوان «نژاد برتر» خطاب میکرد تا بتواند آنها را راحتتر متقاعد کند.
🟠تکنیک تصویرسازی قالبی، جامعه را به دو گروه خوب و بد و خودی و غیرخودی تقسیم میکند. این مساله باعث میشود تا افرادی که میخواهند آنها را متقاعد کنند، از گروهی که عنوان بدها روی آن قرار دارد، دوری کنند و به گروهی بپیوندند که عنوان خوبها روی آن قرار دارد.
---------
برچسبها: ایمان خسروی





